Silniki hydrauliczne

Zadaniem silników hydraulicznych w układach przenoszenia mocy jest uzyskanie ruchu obrotowego potrzebnego do wykonania określonej czynności, np.: ruchu ślimaka we wtryskarce, obrotu windy kotwicznej itd.

Podanie cieczy hydraulicznej pod ciśnieniem powoduje ruch obrotowy wałka, którego prędkość i moment obrotowy dopasowane są do wymagań danego zastosowania.

Pod względem prędkości obrotów wyróżniamy:

  • Silniki szybkoobrotowe;
  • Silniki wolnoobrotowe (często z dużym momentem obrotowym).

 
Pod względem budowy silniki (podobnie jako pompy hydrauliczne) dzielimy na:

  • Silniki łopatkowe;
  • Silniki wielotłoczkowe;
  • Silniki zębate;
  • Silniki gerotorowe / gerolerowe.

 


Silniki łopatkowe Vickers

Są to silniki o stałej chłonności. Mogą pracować w trybie ciągłym lub przerywanym, w obu kierunkach obrotów. Każdy z poniższych typoszeregów dostępny jest w trzech opcjach momentu obrotowego.

  • Typoszereg 25M chłonność 43-69 cm³/obr. max. ciśnienie 175 bar max. 4000 rpm Moment obrotowy: 0,70; 0,92 lub 1,09 [Nm/bar]
  • Typoszereg 35M chłonność 84-122 cm³/obr. max. ciśnienie 175 bar max. 4000 rpm Moment obrotowy: 1,33; 1,60 lub 1,94 [Nm/bar]
  • Typoszereg 45M chłonność 138-193 cm³/obr. max. ciśnienie 175 bar max. 4000 rpm Moment obrotowy: 2,20; 2,60 lub 3,07 [Nm/bar]
  • Typoszereg 50M chłonność 231-317 cm³/obr. max. ciśnienie 155 bar max. 3200 rpm Moment obrotowy: 3,68; 4,27 lub 5,05 [Nm/bar]

 

Z tego typu posiadamy na magazynie między innymi:

Silnik hydrauliczny Vickers 35M115 A1A20

  • zakres obrotów 800-3200 rpm;
  • chłonność 122 cm³/obr.;
  • ciśnienie stałe do 156 bar;
  • moment obrotowy 1,94 Nm/bar.

 

Silnik hydrauliczny Vickers 45M155 A1A20

  • zakres obrotów 800-2400 rpm;
  • chłonność 163 cm³/obr.;
  • ciśnienie stałe do 140 bar;
  • moment obrotowy 2,6 Nm/bar.

 

Do silników łopatkowych Vickers dostępne są wkłady oraz wałki. Na magazynie posiadamy m.in.:

  • Wkład silnika 35M95
  • Wkład silnika 35M115
  • Wałek silnika 45M.

 

Posiadamy również silniki innych producentów np.:
  • Silnik hydrauliczny M4C 043 2N00A104 Denison
  • Silnik hydrauliczny MD4-63 ATE (Alfred Teves)
  • Silnik hydrauliczny MDS-2-400 ATE (Alfred Teves)

 


Silniki wielotłoczkowe Vickers

W tej grupie wyróżniamy silniki o stałym wydatku i o wydatku zmiennym.

Te o stałym wydatku mogą pracować w trybie ciągłym lub przerywanym, w obu kierunkach obrotów. W ofercie firmy Vickers występują następujące typoszeregi silników z tej grupy:

  • Typoszereg MFB5 - chłonność 10,53 cm³/obr., max. ciśnienie 210 bar, max. 3600 rpm
  • Typoszereg MFB10 - chłonność 21,14 cm³/obr., max. ciśnienie 210 bar, max. 3200 rpm
  • Typoszereg MFB20 - chłonność 42,77 cm³/obr., max. ciśnienie 175 bar, max. 2400 rpm
  • Typoszereg MFB29 - chłonność 61,60 cm³/obr., max. ciśnienie 140 bar, max. 2400 rpm
  • Typoszereg MFB45 - chłonność 94,40 cm³/obr., max. ciśnienie 210 bar, max. 2200 rpm
  • Typoszereg MFE15 - chłonność 32,77 cm³/obr., max. ciśnienie 350 bar, max. 3600 rpm
  • Typoszereg MFE19 - chłonność 49,96 cm³/obr., max. ciśnienie 350 bar, max. 3600 rpm

 

Silniki o zmiennym wydatku mogą pracować w trybie ciągłym lub przerywanym, w obu kierunkach obrotów. Moc na wyjściu zmienia się proporcjonalnie do obrotów (o ile ciśnienie utrzymuje się na stałym poziomie). W ofercie firmy Vickers występują następujące typoszeregi silników z tej grupy:

  • Typoszereg MVB5 - chłonność 10,53 cm³/obr., max. ciśnienie 210 bar, max. 3600 rpm
  • Typoszereg MVB10 - chłonność 21,14 cm³/obr., max. ciśnienie 210 bar, max. 3200 rpm
  • Typoszereg MVE19 - chłonność 40,96 cm³/obr., max. ciśnienie 350 bar, max. 4000 rpm


Oprócz firmy Vickers silniki wielotłoczkowe oferuje wielu innych producentów np.: Rexroth, Denison, Parker, Staffa. Na magazynie posiadamy między innymi:

  • Silnik MV 105-37 Linde
  • Silnik MV 75-35 Linde

 


Silniki zębate Vickers

Silniki zębate Vickers typu GM5 i GMC4 są silnikami szybkoobrotowymi, ze stałą chłonnością. Przeznaczone są do pracy w wysokich ciśnieniach, w obu kierunkach obrotów. Stopniowo wycofywane są z produkcji.

  • Silniki szeregu GM5 dostępne są w chłonnościach: 5, 6, 8 , 10, 12, 16, 20, 25 [cm³/obr.]
  • Silniki szeregu GMC4 dostępne są w chłonnościach: 20, 25, 32, 40, 50, 63 [cm³/obr.]

 


Silniki Char-Lynn

Silniki marki Char-Lynn to silniki wolnoobrotowe, wysokomomentowe, tzw. HTLS (High Torque Low Speed). Urządzenia takie osiągają znaczny moment przy niskich obrotach. Ze względu na zasadę działania dzielą się na dwa podstawowe typy:

  • silniki gerotorowe, w których zazębiony stator współdziała z rotorem o zazębieniu zewnętrznym;
  • silniki gerolerowe, w których stator wyposażony jest w hartowane rolki i współdziała z rotorem o odpowiednim kształcie zewnętrznym.

Firma Char-Lynn posiada w swej ofercie wiele typoszeregów silników, m.in.:
Typoszereg 101

Są to silniki gerotorowe występujące w szerokiej gamie flanszy, wałków, portów i zaworów. Kierunek i prędkość obrotów wałka mogą był łatwo kontrolowane w całym zakresie prędkości silnika.

  • Silniki 101 dostępne są w 13 opcjach chłonności (36-739 cm³/obr.).
  • Przepływ: 38-57 l/min przy pracy ciągłej, 38-76 l/min przy pracy przerywanej.
  • Ciśnienie 41-124 bar przy pracy ciągłej, 55-165 bar przy pracy przerywanej.
  • Moment obrotowy 56-389 Nm przy pracy ciągłej, 75-520 Nm przy pracy przerywanej.

 

Z tego typu posiadamy na magazynie między innymi:

 

Silnik hydrauliczny gerotorowy Char-Lynn (Eaton) 101-1005-009

  • chłonność 185 cm³/obr.;
  • ciśnienie robocze do 155 bar;
  • wałek cylindryczny 1”;
  • przyłącze ½” NPTF;
  • prędkość max. 304 1/min
  • moment obrotowy 356 Nm;
  • flansza montażowa dwuśrubowa.


Silnik hydrauliczny gerotorowy Char-Lynn (Eaton) 101-1033-009

  • chłonność 46 cm³/obr.;
  • ciśnienie robocze do 155 bar;
  • wałek cylindryczny 1”;
  • przyłącze 7/8”-14;
  • prędkość max. 980 1/min
  • moment obrotowy 73 Nm;
  • flansza montażowa dwuśrubowa.
 
Typoszereg 103

Są to silniki gerolerowe, których unowocześniona konstrukcja zwiększa mechaniczną skuteczność działania, zwłaszcza przy starcie i niskiej prędkości.

  • Silniki 103 dostępne są w 10 opcjach chłonności (59-372 cm³/obr.).
  • Przepływ: 57 l/min przy pracy ciągłej, 76 l/min przy pracy przerywanej.
  • Ciśnienie 90-138 bar przy pracy ciągłej, 103-172 bar przy pracy przerywanej.
  • Moment obrotowy 115-528 Nm przy pracy ciągłej, 144-587 Nm przy pracy przerywanej.

 

Z tego typu posiadamy na magazynie między innymi:

 

Silnik hydrauliczny gerolerowy Char-Lynn (Eaton) 103-1030-012

  • chłonność 231 cm³/obr.;
  • ciśnienie robocze do 117 bar;
  • wałek cylindryczny 1”;
  • przyłącze ½” NPTF;
  • prędkość max. 231 1/min
  • moment obrotowy 302 Nm;
  • flansza montażowa dwuśrubowa.

 

Silnik hydrauliczny gerolerowy Char-Lynn (Eaton) 103-1037-010

  • chłonność 185 cm³/obr.;
  • ciśnienie robocze do 126 bar;
  • wałek cylindryczny 1”;
  • przyłącze 7/8”-14;
  • prędkość max. 303 1/min
  • moment obrotowy 324 Nm;
  • flansza montażowa dwuśrubowa.

 

Typoszereg 104

Są to silniki gerolerowe o standardowej konstrukcji. Zastosowano w nich zawór tzw. disc valve, który rozprowadza ciecz hydrauliczną w kieszeniach gwiazdy gerolera. Silniki tego typu dostępne są z cyfrowym czujnikiem monitorującym prędkość wałka.

  • Silniki 104 dostępne są w 9 opcjach chłonności (80-395 cm³/obr.).
  • Przepływ: 75 l/min przy pracy ciągłej, 75-130 l/min przy pracy przerywanej.
  • Ciśnienie: 120-205 bar przy pracy ciągłej, 140-310 bar przy pracy przerywanej.
  • Moment obrotowy 235-845 Nm przy pracy ciągłej, 345-930 Nm przy pracy przerywanej.


Z tego typu posiadamy na magazynie między innymi:

 

Silnik hydrauliczny gerolerowy Char-Lynn (Eaton) 104-1007-006

  • chłonność 244 cm³/obr.;
  • ciśnienie robocze do 280 bar;
  • wałek cylindryczny 1”;
  • przyłącze 7/8”-14;
  • prędkość max. 980 1/min
  • moment obrotowy 66 Nm;
  • flansza montażowa dwuśrubowa.

 

Typoszereg 106

Są to silniki gerolerowe o konstrukcji bezłożyskowej. Zastosowano w nich zawór tzw. disc valve, który rozprowadza ciecz hydrauliczną w kieszeniach gwiazdy gerolera. Silniki tego typu dostępne są z cyfrowym czujnikiem monitorującym prędkość wałka. Konstrukcja bezłożyskowa jest szczególnie zalecana do pracy z przekładniami, napędami dźwigów, zwojnic itp.

  • Silniki 106 dostępne są w 9 opcjach chłonności (80-490 cm³/obr.).
  • Przepływ: 75 l/min przy pracy ciągłej, 75-130 l/min przy pracy przerywanej.
  • Ciśnienie: 120-205 bar przy pracy ciągłej, 140-310 bar przy pracy przerywanej.
  • Moment obrotowy 235-845 Nm przy pracy ciągłej, 345-930 Nm przy pracy przerywanej.

 

Z tego typu posiadamy na magazynie między innymi:

 

Silnik hydrauliczny gerolerowy Char-Lynn (Eaton) 106-1013-006

  • chłonność 244 cm³/obr.;
  • ciśnienie robocze do 310 bar;
  • wałek cylindryczny 1”;
  • przyłącze 7/8”-14;
  • prędkość max. 280 1/min
  • moment obrotowy 82 Nm;
  • flansza montażowa czterośrubowa.

 


Posiadamy także silniki innych producentów np.:

  • Silnik gerotorowy Parker TF 0280M 3050AAA
  • Silnik gerotorowy White Hydraulics 255115 F37 05AAAAA
  • Silnik gerotorowy Sonics SMH10D 334
  • Silnik gerotorowy Van Ruden MLHSB 200 G4A

 


Dla zapewnienia silnikom prawidłowej pracy i maksymalnej żywotności niezbędne jest utrzymywanie czystości stosowanej cieczy

 


Siłowniki hydrauliczne

Współpracujemy z kilkoma renomowanymi producentami siłowników hydraulicznych, między innymi: AHP MERKLE, Conforti Oleodinamica, Parker.

Silniki hydrauliczne