Znane są także pod nazwą zaworów sekwencyjnych. Są to zawory tłoczkowe występujące w rozmaitych wariantach montażowych.
Z tej grupy Vickers oferuje następujące typoszeregi:
- Zawory RG03…, RG06… i RG10… montaż płytowy
- Zawory RCG03…, RCG06… i RCG10… montaż płytowy ze zintegrowanym zaworem zwrotnym
- Zawory RT03…, RT06… i RT10… montaż rurowy
- Zawory RCT03…, RCT06… i RCT10… montaż rurowy ze zintegrowanym zaworem zwrotnym
Ta linia zaworów oferowana jest w 7 zakresach ciśnień. Maksymalne ciśnienie pracy to 210 bar, maksymalny przepływ: 280 l/min.
Jak wynika z powyższego, zawory te produkowane są w trzech wielkościach:
- Typ 03 – Wielkość nominalna wylotu 3/8”
- Typ 06 – Wielkość nominalna wylotu 3/4”
- Typ 10 – Wielkość nominalna wylotu 1-1/4”
Pod względem funkcji zawory te można podzielić na cztery podstawowe podtypy:
- Zawory ograniczające ciśnienie (wewnętrzne odprowadzenie przecieku, sterowanie bezpośrednie). Wykorzystywane jako zawory bezpieczeństwa zapobiegające przeciążeniom, gdy ciśnienie w systemie nie przekracza 500 psi. W tym zastosowaniu wyjście zaworu głównego podłączone jest bezpośrednio do zbiornika. Ten typ może być także wykorzystany jako zawór wyrównawczy lub hamulcowy, ale musi być wyposażony w zintegrowany zawór zwrotny.
- Zawory następstwa (zewnętrzne odprowadzenie przecieku, sterowanie bezpośrednie). Zapewniają ciśnienie dla pierwszej funkcji roboczej przed wykonaniem drugiej.
- Zawory dołączające (zewnętrzne odprowadzenie przecieku, sterowanie zdalne). Są to także zawory sekwencyjne, bardzo zbliżone do typu 2 (zawór następstwa), ale ponieważ sterowane są zdalnie, mogą być stosowane niezależnie od pierwotnego ciśnienia, pod warunkiem jednak, że otrzymają niezależne źródło ciśnienia.
- Zawory odcinające (wewnętrzne odprowadzenie przecieku, sterowanie zdalne). Stosowane w sytuacji, gdy wyjście zaworu głównego musi być połączone bezpośrednio ze zbiornikiem. Zapewnienie niezależnego źródła ciśnienia pozwala na uniezależnienie zaworu od ciśnienia pierwotnego. Ten typ zaworu może być także wykorzystany jako zawór wyrównawczy lub hamulcowy, ale musi być wyposażony w zintegrowany zawór zwrotny.